Einzelnen Beitrag anzeigen
  #8 (permalink)  
Alt 06.06.2006, 19:16
paba paba ist offline
 
Registriert seit: 20.09.2004
Beiträge: 2.008
Abgegebene Danke: 0
Erhielt 0 Danke für 0 Beiträge
Standard

So, ich habe nun die Studien bekommen und es ist tatsächlich so, wie ich vermutet habe. Sie haben in den Studien die "trockene Form" von Vitamin E verwendet, d.h. Alpha-Tocopherol-Succinat und Alpha-Tocopherol-Acetat. Die letztere Form wurde häufiger angewendet, was aber nicht heissen muss, dass sie potenter ist.

Da Vitamin E und Vitamin A synergistisch wirken, haben die Autoren gleichzeitig Vitamin A verabreicht. Frauen, die vor und während der Periode Akneschübe hatten, bekamen zusätzlich 50mg B6. Die Dosierung von Vitamin E lag bei 800 I.E. und die Dosierung von Vitamin A bei 100'000 I.E. pro Tag. Ich finde das eine sehr hohe Dosis Vitamin A. Die Autoren der Studie schreiben aber, dass sie sehr viele Patienten erfolgreich mit dieser Methode behandelt hätten (zum Teil mehrere Jahre lang) und dass Symptome einer Überdosis nie eingetreten seien. Ich bin da trotzdem ein bisschen skeptisch. Mit so hohen Dosen sollte man vielleicht besser nur unter ärztlicher Aufsicht experimentieren. Vitamin E ist deutlich ungefährlicher. Es wäre wahrscheinlich eine gute Idee, anstatt synthetisches Vitamin A zu ergänzen, hie und da Kalbsleber zu essen. 200 Gramm Kalbsleber enthält bereits 130'000 I.E. Vitamin A. Ein traditionell hergestellter Lebertran wäre sicherlich auch eine sehr gute Vitamin A Quelle, da hat man auch gleich noch entzündungshemmende Omega-3 Fettsäuren mit dabei. Ein Teelöffel Lebertran hat etwa 5000 I.E. Vitamin A.

Wie auch immer, die Autoren der Studie berichten, dass sie mit ihrer Methode durchschlagenden Erfolg gehabt hätten. Sie hätten damit 98 Patienten behandelt. Davon hätten 90 gute bis exzellente Resultate gehabt. Nur 2 Patienten hätten schlecht angesprochen.
Etwa 43 Prozent der Patienten hätten eine 90-100 prozentige Heilung der Akne erzielt.

Ich zitiere hier mal einen Ausschnitt aus der Studie


Int J Dermatol. 1981 Nov;20(9):616.

Synergism of vitamins A and E in acne vulgaris.

Ayres S Jr, Mihan R.

By using a combination of vitamin A and vitamin E orally with several other modal modalities we have obtained excellent results with no undesirable side-effects; moreover, in most instances there is no need for antibiotics. The advantage of this therapy is that it is available; the retinoic acid derivatives, on the other hand, may be restricted to investigational use for a number of years.

The rationale for the combined use of vitamins A and E is based on the proven synergism of these two vitamins, as reported by Ames in a symposium on vitamin A presented at the Massachusetts Institute of Technology. Ames demonstrated that laboratory rats maintained on a vitamin E-deficient diet showed a low vitamin A blood level despite the amount of vitamin A administered orally or even by injection. When vitamin E was added to the diet, the vitamin A blood level became normal.

Therapeutic Regimen for Acne

Our new regimen for the treatment of acne is divided into two parts: things for the patient to do and things for the patient to avoid.


Things for the Patient to Do

1. Vitamin A (preferably water soluble) 50,000 IU twice a day before meals.

2. Vitamin E in the form of d,alpha-tocopheryl acetate or succinate, 400 IU twice a day before meals. (Patients with hypertension or diabetics on insulin should begin with a dose of 100 IU and gradually increase the dosage.)

3. Pyridoxine )Vitamin B-6) 50 mg once or twice a day for women whose acne flares before or during menstruation.

4. Benzoyl peroxide 5 percent gel applied at night, after washing affected areas gently with a nonmedicated soap without scrubbing.

5. A well balanced diet, low in fat and sugars.


Things for the Patient to Avoid

1. Inorganic iron, including mineral supplements and white bread and cereals reinforced with iron, since inorganic iron combines with and inactivates vitamin E.

2. Female hormones, including birth control pills, which have an antagonistic effect with vitamin E.

3. Extra iodine, including iodized salt and kelp, since iodine can aggravate acne.

4. Commercial soft drinks some of which contain brominated vegetable oils as stabiliziers, since bromine can also aggravate acne.

5. Excessiv milk (not over one glass a day), since milk contains hormones which can aggravate acne.

6. Vitamin B12 which has been reported as producing or aggravating acne.


Under this regimen good to excellent improvement is usually manifest within a period of six to eight weeks. It should be continued for several months and if the acne clears the vitamin A and E dosage can be gradually reduced to a maintenance level, but can be continued safely over a period of several years if necessary. We have observed no undesirable side-effects.


In accordance with the aforementioned regimen, we observed 98 patients with acne of the mild, moderate, and severe type. Thirty-one of the 98 patients had had acne for ten years or more, and many of them had taken oral antibiotics without lasting benefit over a period of months or years.

Results of the acne regimen in these 98 patients are as follows: Ninety (91.83 percent) of the patients had a good to excellent response; 2 (2.04 percent) had a poor response; and 42 (42.8 percent) had 90-100 percent clearing of their condition in two months or less.

The 98 patients in this study have been using this acne regimen for the past several years. None of the patients had used antibiotics, either orally or topically. Moreover, all of them had good to excellent response to treatment within a period of weeks or several months.
Mit Zitat antworten